Általános beiratkozási tudnivalók
Kétfaktoros hitelesítés 2FA (Two Factor Authentication) használata a Neptun rendszer eléréshez.
A Soproni Egyetem 2024. májusától kötelezővé teszi hallgatói, oktatói és dolgozói részére a Neptun rendszerbe történő belépéshez a kétfaktoros hitelesítés használatát.
A két elem kombinálása biztosítja a rendszerbe történő bejelentkezést:
Oktatók és hallgatók részére a webes regisztráció és használat részletes folyamatának leírása ITT található
Három ingyenes telefonos alkalmazás érhető el Androidon a Google Play-en és IOS-en is az App Storeban.
Google Authenticator:
Android: https://play.google.com/store/search?q=google+authenticator&c=apps&hl=hu
IOS:https://apps.apple.com/hu/app/google-authenticator/id388497605
Microsoft Authenticator
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.azure.authenticator&hl=hu
IOS: https://apps.apple.com/hu/app/microsoft-authenticator/id983156458?l=hu
NISZ Hitelesítő:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.innobile.niszauth&hl=hu
IOS: https://apps.apple.com/hu/app/nisz-iteles%C3%ADt%C5%91/id1603444961?l=hu2.1.2.
Asztali alkalmazás:
Windows
FortiToken Windows
https://apps.microsoft.com/detail/9P0TDH1J7WFZ?hl=hu&gl=hu
macOS:
Step Two:
csak macOS-re elérhető alkalmazás, amelyben a FortiTokenhez hasonlóan elvégezhető a kétfaktoros kulcs regisztrálása.
Tisztelt Hallgató!
Gratulálunk sikeres felvételi eredményéhez, örömmel üdvözöljük a Soproni Egyetem hallgatói között!
A regisztrációs időszakot az egyes karokon az alábbi táblázatban találja:
Beiratkozás/regisztráció
A sikeres felvételi eljárás után a hallgatói jogviszony a beiratkozással jön létre, ezért nagyon fontos, hogy a beiratkozási folyamat alábbi leírását pontosan kövesse.
A Neptun rendszerben a beiratkozás előfeltétele, hogy a jelentkezőnek ne legyen olyan fizetési kötelezettsége, amelynek fizetési határideje a beiratkozás időpontját megelőzi (tehát nincs lejárt határidejű, befizetendő pénzügyi tétele).
A NEPTUN elektronikus tanulmányi rendszerben a következő lépéseket kell megtennie a személyes beiratkozás előtt:
- egyeztesse személyes adatait: kérjük, minél előbb ellenőrizze a Neptunban a felvételi eljárás során megadott adatait, különösen a személy igazolványon szereplő teljes név, személyi igazolvány szám, állandó lakcím, adóazonosító jel, TAJ-szám,
- eltérés, vagy hiányzó adatok esetén minél előbb indítsa el az adategyeztetést,
- a Neptunban a „Pénzügyek” alatti „Beállítások” menüpontban rögzítse bankszámlaszámát,
- regisztráljon a 2024/2025-as tanév őszi félévére az „Ügyintézés” menüpont „Beiratkozás/Bejelentkezés” menüpontjára kattintva. Így le tudja adni a beiratkozási (SOE_1_01-Beiratkozási lap) kérvényt.
- az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények menüpont alatt töltse le (vagy megtekint), majd nyomtassa ki a PDF-et és írja alá a kérvényt! (Lásd a következő képernyőkép)
- az aláírt kérvényt hozza magával a személyes beiratkozásra.
- az önköltséges hallgató nyomtassa ki a Neptunból a képzési szerződést 2 példányban és írja alá. (Információ/Általános nyomtatványok menüpont: Nyilatkozat állami ösztöndíj feltételeinek elfogadásáról [az állami ösztöndíjas helyre átsorolt hallgatók esetében])
Amennyiben tanulmányait nem 2024. év szeptemberében kívánja megkezdeni (azaz passzív státuszú félévvel szeretne kezdeni), akkor is be kell iratkoznia. Tanulmányai szüneteltetését és a passzív státuszú félév beállítását a Neptunban kell bejelenteni.
A személyes beiratkozásra hozza magával az alábbiakat:
- NEPTUN-ból kinyomtatott és aláírt beiratkozási kérvényt (SOE_1_01-Beiratkozási lap),
- önköltséges hallgató a NEPTUNBÓL kinyomtatott és aláírt képzési szerződést (2 példányban),
- alapszakra, felsőoktatási szakképzési szakra felvételt nyert hallgató: eredeti érettségi bizonyítványát és annak olvasható fénymásolatát,
- mesterszakra, szakirányú továbbképzési szakra felvételt nyert hallgató: eredeti oklevelét és annak olvasható fénymásolatát,
- eredeti nyelvvizsga bizonyítványát és annak olvasható fénymásolatát,
- személyi igazolványát,
- lakcímkártyáját,
- Adó- és TAJ kártyáját,
- külföldi állampolgárságú hallgatók: útlevélét és amennyiben van, tartózkodási engedélyét.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a beiratkozás elmulasztása esetén felvételi határozata érvényét veszíti, és a tanulmányokat csak új, sikeres felvételi eljárás után lehet megkezdeni!
A Neptunról
A Neptun.Net Egységes Felsőoktatási Tanulmányi Rendszer - továbbiakban Neptun – feladata, hogy a hallgatók ezen a rendszeren keresztül tudják intézni a beiratkozástól egészen az oklevél megszerzéséig terjedő tanulmányi adminisztrációs és pénzügyeiket pl.: az önköltség befizetését, a beiratkozást, a regisztrációt, a tárgy- és kurzusfelvétellel a saját órarendjük elkészítését, a tanulmányi információk megtekintését, a tanulmányi előrehaladásukat, a képzés-, mintatanterv-, tantárgyak teljesítését, a vizsgára jelentkezést, az elektronikus kérvények - személyes megjelenést nem igénylő - benyújtását.
Belépés a Soproni Egyetem hallgatói Neptun rendszerébe: https://neptun3r.uni-sopron.hu/hallgato linken lehetséges.
A belépéshez szükséges azonosító/jelszó páros leírását az alábbi ábra szemlélteti:
Jelszó változtatás
A belépést követően a jelszót meg kell változtatni!
Kezdetben a program felajánlja, a későbbiekben azonban bármikor megváltoztatható. Saját adatok -> Beállítások menüpont, jelszó változtatása belső tabulátorfülre lépéskor, a régi és az új jelszó megadásával. A változás mentését „Jelszó változtatása” gombbal lehet menteni. Lásd a következő ábrán:
Adatellenőrzés, személyes adatok, elérhetőségek
Saját adatok menü-> „Személyes adatok” menüponton kérjük ellenőrizze, hogy az adatok a valóságnak megfelelőek-e. Szintén a „Személyes adatok” menüponton tudja megtekinteni az előképzettségét (Képzettségek), elérhetőségeit, cím, e-mail cím, telefonszám.
Fontos, hogy az adó azonosító jel és a TAJ szám is rögzítve legyen! Lásd a következő képen:
Adatmódosítás
Adóazonosító jel, TAJ szám felvitele: 1. Saját adatok-> 2. Személyes adatok menüpont-> 3.
Műveletek: Adatmódosítás -> módosítás felvitelét követően 4. Módosítás elküldése gomb.
Bankszámlaszám beállítása
Új bankszámlaszám megadása:
Pénzügyek 1. ->Beállítások 2. menüpont-> Új bankszámlaszám gomb 3. -> Bankszámlaszám beírása 4. -> Mentés 5.
Bankszámlaszám módosítása
Pénzügyek 1. ->Beállítások 2. menüpont-> Sor végi plusz jel 6. -> Módosítás 7. -> bankszámlaszám beírása 4. -> Mentés 5.
Kérjük, ha egyéb adataiban eltérést talál jelezze tanulmányi ügyintézőjének!
Az Ön tanulmányi ügyintézője
A képen látható „ Tanulmányok” főmenü, „Képzési adatok” menüpontra kattintva, az oldal alsó részén látható ügyintézőjének a neve.
A tantárgyfelvétel során kérjük, figyeljen arra, hogy a tárgyhoz tartozó kurzusok közül a megfelelőket válassza ki és vegye fel. Ha a mintatantervben a tantárgyhoz előadás és gyakorlati kurzus is tartozik, mindkettő felvétele szükséges. A kurzusfelvételnél a kurzus Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel az intézetek/tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat.
Amennyiben a betelt kurzuslétszám miatt nem tud a tantárgyra jelentkezni, a létszámemelésben a tantárgyat meghirdető Intézet/Tanszék segítségét kérheti, a tanulmányi előadók ebben az esetben nem jelentkeztethetik Önt.
A tantárgy- és kurzusfelvétel után kérjük a Tanulmányok/Órarend felületen ellenőrizze kialakult órarendjét, amennyiben ütközést talál, kurzuscserével módosítsa.
Kurzuscsere esetén a tantárgyat oktató intézet/tanszék/tanulmányi előadó segítségét kérheti, ha a létszámok miatt ezt nem tudja végrehajtani.
Ha tantárgyait saját hibából a regisztrációs hét végéig nem tudja felvenni, akkor utólagos tantárgyfelvételi kérelmet adhat be, amely díjköteles kérvény.
Ha tantárgyait saját hibából a regisztrációs hét végéig nem tudja leadni, akkor azt az utólagos tantárgyleadási időszakban teheti meg a megfelelő kérvény leadásával, amely díjköteles kérvény.
Szakkollégium kurzusainak felvétele
A szakkollégium kurzusai a neptun rendszerben kerülnek meghirdetésre, a hallgató képzésének többi tárgyához hasonlóan. A tárgy- és kurzusfelvételre az általános időhatáron belül kerülhet sor.A tárgy megtalálható: Tárgyak/Tárgyfelvétel fülön. A kívánt félév kiválasztása után a „Minden további intézményi tárgy” gombot kell bejelölni, majd listázni.
A kérvények beadása a Neptun tanulmányi rendszerből történik.
A kérvények beadása hallgató webes Neptunba (https://neptun3r.uni-sopron.hu/hallgato/login.aspx) való belépés után lehetséges. Lásd a képen:
A pénzügyi tételekhez kapcsolódó kérvények a Pénzügyek/Befizetés menü felől, a konkrét tétel sor végén lévő plusz jelet kinyitva, majd a Kérvény leadása gombra kattintva érhető el.
A pótfelvételi eljárásban és a szakirányú továbbképzésben felvett, illetve a hozzánk átjelentkező hallgatók részére az önköltség befizetése egy összegben történik melynek határideje: 2024. október 10.
Az önköltséget a Neptun rendszerben 2 részletben (50-50%) írjuk ki. Az első részlet befizetési határideje a regisztrációs időszak első napját megelőző nap (2024. augusztus 20.) a végső határideje pedig a regisztrációs időszak vége, lásd tanulmányi rend. A második részlet befizetési határideje 2024. október 10. Kivéve, ha nem a hallgató fizet és ezért átutalásos számlát igényel, vagy diákhitelből egyenlíti ki önköltségét.
A Neptun rendszerben a beiratkozás előfeltétele, hogy a jelentkezőnek ne legyen olyan fizetési kötelezettsége, amelynek fizetési határideje a beiratkozás időpontját megelőzi (tehát nincs lejárt határidejű, befizetendő pénzügyi tétele).
Pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseivel, kéréseivel forduljon munkatársunkhoz a neptunpenzugyek@uni-sopron.hu címre írt e-mailben!
A Soproni Egyetem minden hallgatójának (nappali, levelező), illetve dolgozójának lehetősége van belépni a SMAFC szabadidősport, vagy igény esetén egyéb szakosztályába.
A SMAFC egyesület tagdíja: 5000- FT / szemeszter.
A tagdíj befizetésével a hallgatók térítésmentesen vehetik igénybe az úszás, squash, aikido, illetve konditerem sportszolgáltatásokat.
A tagdíj mértékét az egyetem vezetése és a SMAFC konszenzussal határozza meg.
Sportolási lehetőségek az egyetem hallgatói számára:
A SMAFC térítésmentesen biztosít sportolási lehetőséget a Soproni Egyetem, SMAFC tagsággal rendelkező hallgatói számára minden tanév szeptember 1-től - június 30-ig.
A sportolási lehetőségeket a SMAFC hirdeti meg a szorgalmi időszak kezdetén. Természetesen lehetőség van sportolásra a SMAFC valamennyi szakosztályában, a szakosztályok által megadott feltételek alapján.
2024/25-es tanév térítésmentes sportolási lehetőségei hallgatók számára:
- Úszás
- Squash
- Aikido
- Konditerem
Jelentkezését a smafc.horvathj@uni-sopron.hu e-mail címen adhatja le.
A SMAFC Sportegyesület weboldalát IDE kattintva érhető el.
További információk a kötelező testnevelés tantárgyról erre a linkre kattintva érhetők el.
GYŰJTŐSZÁMLA KEZELÉS A SOPRONI EGYETEMEN
TÁJÉKOZTATÓ
Tisztelt Hallgató! Tájékoztatjuk, hogy a Soproni Egyetem a gyűjtőszámlás befizetési módot biztosítja az önköltségi/költségtérítési és egyéb térítési díjak, mint pl. IV díj, szolgáltatási díj stb. befizetésének módjaként. A gyűjtőszámla az Egyetem OTP Banknál vezetett számlája. A hallgatók erre a számlára tudnak befizetni, és erről a számláról kerül át a befizetés a Neptun rendszerbe a Neptunkód, bankszámlaszám és egyéb azonosításra alkalmas adatok alapján. A művelet átfutási ideje 1-2 munkanap, ezért vegyék figyelembe! A Neptun rendszerbe beérkező utalást követően a hallgatónak külön kell intézkednie a kiírt pénzügyi tétel teljesítéséről!
I. BANKI ÁTUTALÁS A GYŰJTŐSZÁMLÁRA
A kívánt összeget az OTP Banknál vezetett számlára kell átutalni. Az egyéni gyűjtőszámla feltöltése csak banki átutalással lehetséges! A banki átutalás történhet a bankban személyesen vagy interneten, netbankon keresztül. Minden más (postai csekkes, készpénz befizetés) utalási formát elutasítunk és reklamációt nem fogadunk el, biztonsági okokból. Egy átutalással egyszerre egy hallgató számára utalható pénz a pontos beazonosíthatóság érdekében!
A gyűjtőszámlára való utalást követően a Neptunban be kell teljesíteni a kiírást! (II. fejezet)
Utaláskor a következő adatok megadása szükséges:
Utalás MAGYAR bankszámláról:
Utalás KÜLFÖLDI bankszámláról:
kedvezményezett neve: Soproni Egyetem
közlemény rovat: NK-NEPTUN KÓD HALLGATÓ NEVE
Minta: NK-ABC123 TESZT ELEK
devizanem: HUF
összeg:
A Neptun-gyűjtőszámla forintban vezetett fizetési számla, így a devizában indított utalásokat forintra átváltva fogadja a Bank. A külföldről történő átutalás esetén, amennyiben a fizetés nem forintban történik, kérjük figyeljenek arra, hogy az utalás összege napi árfolyamon forintra átszámítva, az utaláskor felszámított kezelési költség levonása után is fedezze a kiírt tételt, a fizetendő összeget.
Miért fontos az utalás közlemény rovatának pontos kitöltése?
Az átutalt összeg azonosítása szempontjából elengedhetetlen, hogy a közlemény rovat pontosan legyen kitöltve. A közlemény rovat első karaktere nem lehet szóköz! A rovat első sorának, első karakterétől kezdődően kell a „NK-”előtagot, utána folyamatosan a hallgatói Neptun-kódot (nagy betűvel) majd egy szóköz után a hallgató saját nevét berögzítenie:
NK-NEPTUN KÓD HALLGATÓ NEVE
Minta: NK-ABC123 TESZT ELEK
A közlemény rovatban megadott Neptun-kód alapján kerül sor a befizetés azonosítására a gyűjtőszámlán. A név beírása egy biztonságot ad, ha elütés történik a Neptunkódban, a név kiegészítő információt ad a hallgató azonosításához.
Különösen figyeljen a Neptunkódban az „O” betű és a „0” szám, illetve az 1 (egy) szám L betű karakter helyes megadására! Kézzel töltött átutalási megbízás esetén javasoljuk, hogy a
„0” számot áthúzással jelezze: 0 !
A közleményben megadott hibás Neptunkódot tartalmazó karaktersor esetén az átutalt összeget az Egyetem nem tudja beazonosítani, nem jelenik meg a hallgató gyűjtőszámláján. Ha Ön az átutalást követően 4 munkanap múlva sem látja az átutalt összeget a Neptun rendszerben a gyűjtőszámla egyenlegén, a következő email címen szíveskedjen ezt jelezni a mellékletben elküldött átutalási bizonylattal: neptunpenzugyek@uni-sopron.hu
Mikor látom a Neptunban az átutalt összeget?
A banki átutalás napjától - bankoktól függően - kb. 1-2 munkanap szükséges, hogy az átutalt összeg a Neptunban is megjelenjen (Pénzügyek menü / Befizetések almenü / Gyűjtőszámla egyenlegnél megtekinthető) A Neptun rendszer automatikus üzenetet küld tájékoztatásul amikor az átutalt összeg a hallgató gyűjtőszámla egyenlegén megjelenik. Kérjük folyamatosan figyelje a Neptun üzeneteit, hiszen a gyűjtőszámla egyenlegre beérkezett összegből a kiírt tételt még ki kell egyenlíteni a Neptun rendszerben! Az Üzenetek/Beállítások, automatikus értesítéseknél a „Befizetés a gyűjtőszámlára” jelölőnégyzet engedélyezésével lehetőség van beállítani, hogy automatikus rendszerüzenetben és – megadott elérhetőség esetén - e-mailben is értesüljön, amikor megérkezik az átutalás a gyűjtőszámla egyenlegére!
A hallgató csak a saját számlájáról utalhat?
Lehetőség van arra is, hogy a gyűjtőszámlára más utalja át a pénzt, de itt is elengedhetetlenül fontos, hogy a közlemény rovat pontosan kitöltésre kerüljön.
II. A KIÍRT TÉTEL KIEGYENLÍTÉSE A NEPTUN RENDSZERBEN
Amikor a hallgató a Neptun rendszerben már látja az egyéni gyűjtőszámlája egyenlegén az átutalt összeget, akkor van lehetősége kiegyenlíteni a Neptunban befizetésre váró kiírt tételeket, önköltséget, szolgáltatási díjat, IV díjat stb.
Pénzügyek/Befizetés menü alatt lehet megtalálni a befizetésre váró tételeket.
A hallgató a kiválasztó négyzet segítségével kijelöli a befizetésre váró tételt / tételeket, majd a Befizet gombot megnyomva továbblép a befizető felületre,
majd teljesíti a gyűjtőszámlás befizetést.
A befizetés sikerességéről visszajelző üzenetben értesül a hallgató:
A befizetés sikeressége ellenőrizhető a „Pénzügyek / Befizetések” menüponton a szűrők segítségével is. Amennyiben sikeres a befizetés, akkor a tétel az „Aktív” tételek közül átkerül a „Teljesített” tételek közé. A befizetést követően a gyűjtőszámla egyenleg is módosul.
A gyűjtőegyenlegről vissza tudom utalni a pénzemet?
Igen.
Feltételei:
1. a bankszámla száma rögzítve van a Neptun rendszerben és
2. nincs aktív tartozása
A feltételek teljesülése esetén visszautalás a Pénzügyek/Tranzakciós lista menüben indítható.
Gyűjtőszámlás befizetéssel kapcsolatos kérdéseivel, kéréseivel forduljon munkatársunkhoz a neptunpenzugyek@uni-sopron.hu címre írt e-mailben!
BANKKÁRTYÁS BEFIZETÉS A SOPRONI EGYETEMEN
Tájékoztatjuk, hogy a Soproni Egyetem Neptun rendszerében a bankkártyás fizetési mód is lehetősége is biztosított a pénzügyi tételek kiegyenlítésére.
Bankkártyás fizetéssel önköltségi és szolgáltatási díj (pl.kérvény díj, ismételt vizsga díj, különeljárási díjak, stb) is teljesíthető.
Az elfogadás a SimplePay online rendszerével működik, kártyás vásárlási tranzakcióként.
A bankkártyás befizetésének folyamata a Neptun rendszerben:
1.A Pénzügyek/Befizetés menüben a befizetendő tétel vagy tételek kiválasztása (jelölőnégyzetben), majd a Befizet gomb. Ügyelni kell a féléves és státusz szűrő beállítására, javasolt Minden félév/Minden típus Listázása.
2.A felugró ablakban az Igen gombra kattintva meg kell erősíteni a befizetési szándékot
3.A képernyőn a SimplePay bankkártyás fizetési lehetőséget kell kiválasztani, majd a Befizet gombra kattintani
4.A felugró ablakban el kell fogadni az Adattovábbítási nyilatkozatot
5.A Fizetési előválasztó felületen a Bankkártyás Fizetés gomb kiválasztása
6.A Bankkártyás Fizetés felületen a kártyadatok megadása után a Fizetés gombra.
Itt lehetőség van már meglévő Simple fiókkal bejelentkezni, illetve Simple alkalmazással is fizetni
8. Sikeres befizetés esetén az alábbi visszajelző üzenet jelenik meg, majd a befizetett tétel státusza is teljesítettre változik
Sikertelen fizetésnél pedig a megjelenő tranzakció azonosító alapján a SimplePay ügyfélszolgálat tud tájékoztatást adni a hiba okáról:
Sikeres befizetést követően a Neptun rendszerben tárolt hivatalos email címre érkezik értesítés a tranzakcióról.
Bankkártyás befizetéssel kapcsolatos kérdéseivel, kéréseivel forduljon munkatársunkhoz a neptunpenzugyek@uni-sopron.hu címre írt e-mailben!
Az önköltséges képzésre felvett jelentkező hallgatói képzési szerződést köt az egyetemmel. Az önköltséges képzés feltételeiről szóló képzési szerződés megkötésére a személyes beiratkozás alkalmával, annak tanulmányi ügyintéző előtti aláírásával kerül sor. Levelezős munkarendű hallgatók esetében a személyes megjelenést igénylő beiratkozáson az első konzultációs alkalom első napját kell érteni.
Plusz teendő a NEPTUN-rendszerben:
1. Az önköltséges hallgató kitölti a NEPTUN-rendszerből indított SOE_1_02 - Képzési szerződés [Student agreement] nevű hallgatói kérvényt.
2. A kérvény mentését követően ki kell azt nyomtatni, alá kell írni és visszacsatolni a kérelemhez. A szerződésben szereplő önköltség összegét pontosan kell beírni!
3. A kérvényhez mellékletet az Ügyintézés/Kérvények felületen a Leadott kérvények fülön lehet feltölteni.
A kérvény mentését követő 5 órán belül lehet mellékletet feltölteni, illetve a feltöltött melléklet a mentés követő 1 órán belül törölhető.
Diákhitel – a megtérülő befektetés
A verseny- és piacképes tudás megszerzéséhez elengedhetetlen egy kiegyensúlyozott pénzügyi háttér, amely lehetővé teszi, hogy minden erőddel a tanulásra koncentrálhass. Váltsd valóra terveidet a diákhitellel!
A Diákhitel leírásához kérem kattinson a képekre
DIÁKHITEL2 beállítása a Neptun rendszerben
A Diákhitel2 egy kötött felhasználású hallgatói hitel, amely kizárólag a képzés önköltségének a finanszírozásra vehető igénybe. Maximális összege a képzéshez tartozó önköltség összege.
A Diákhitel Központ az egyeztetést követően az igényelt összeget automatikusan egy összegben folyósítja az intézmény részére.
A Diákhitel2-t igénylő hallgató feladata, hogy a Neptun rendszeren keresztül jelezze, hogy a kiírt önköltséget Diákhitel2 segítségével szeretné rendezni.
Diákhitel2 igénylése
-Neptun rendszeren keresztül, Ügyintézés/Diákhitel igénylése menüben
-vagy a Diákhitel Direkt felületen is el lehet indítani az igénylést.
Diákhitel2 beállítása Neptunban
A Neptun rendszerben a Pénzügyek/Beállítás felületen a Diákhitel2 fül alatt kell beírni a szerződésszámot, majd elmenteni.
Diákhitel2 beállítása önköltségi tételhez
Minden félévben be kell állítani az aktuális féléves önköltségi összeghez, hogy igénybe kívánja venni a Diákhitel2 finanszírozást. Ezt az aktív önköltségi tételsor végén található Plusz (+) jelnél látható Diákhitel2 gombra kattintva lehet beállítani. Ha több részletben található az önköltség, akkor ezt minden tétel esetében meg kell tenni!
A szerződésszám elmentését követően a kiírás DH2 státusza a "Egyeztetés" lesz. Az aktív jogviszony visszaigazolása után változik "Elfogadva" státuszra. A Diákhitel Központtól beérkező összeget az egyetem pénzügyi osztálya fogja kiegyenlíteni, ezzel Önnek teendője nem lesz.
Diákhitellel kapcsolatos kérdéseivel, kéréseivel forduljon munkatársunkhoz a neptunpenzugyek@uni-sopron.hu címre írt e-mailben!
Kollégiumi jelentkezés leendő elsősöknek:
Egyetemi kollégiumok
Szent Pál Katolikus Kollégium
A jelentkezési felület a fenti linkekre kattintva elérhető.
Soproni Egyetem Kollégiumai
A Soproni Egyetem összesen öt épületben tud kollégiumi elhelyezést biztosítani nappali tagozatos hallgatói részére. Ezek közül kettő közvetlenül a Campus területén található, az Ady Endre út 5. szám alatt, így az itt lakók számára az egyetemi előadások látogatása különösen kényelmes. E függőfolyosóval (ún. „sóhajok hídja”) is összekötött épületegyüttest hivatalosan Fekete Zoltán Kollégiumnak hívják, de a hallgatóság csak RK (Régi Kollégium), valamint ÚK (Új Kollégium) hivatkozik az egyes épületekre. Az előbbi 155 férőhelyes. Ezek a férőhelyek 2+2, 2+3 és 3+3 ágyas apartmanszobák között oszlanak meg. Az ÚK épületben pedig 192 férőhely van. A szobák 2 ágyasak, azokhoz azonban vizesblokk nem tartozik. Fürdők és mellékhelyiségek a közfolyosókról nyílnak.
Két másik épület a Campustól szintén nem messze, nagyjából 10 percnyi sétára található, a Baross út 4-6. címen. A két épület egy aulán osztozik, a nevük közösen Machatsek Gyula Kollégium, de szintén mindkét épületnek van hallgatói beceneve: VUK (mint Vadiúj Kollégium) és LUK (mint Legújabb Kollégium). Előbbiben 358 férőhely van, amelyek mindegyike apartman szobákban található, amik jellemzően 2+2 ágyas felosztásúak. Lukban viszont jellemzően 3 ágyas szobák vannak, összesen 148 férőhellyel. Az ÚK-hoz hasonlóan vizesblokk ezekben sincs, azokhoz szintén közfolyosóról lehet hozzáférni.
Az utolsó épület a Ferenczy János utca 5. szám alatt található Bezerédj Amália Kollégium (röviden BAK). A többi épülettel ellentétben itt csak BPK-s hallgatók számára biztosított az elhelyezés, ami számukra azért is különösen előnyös, mivel a kollégium a BPK épülete mellett helyezkedik el, azzal egy recepción osztozik. A férőhelyek száma összesen 116. A szobák mindegyike 2+2 ágyas, amikben egy-egy zuhanyzó is található. A mellékhelyiségek azonban ebben az épületben is a közfolyosókról nyílnak.
Régi Kollégium (RK)
Cím: 9400 Sopron, Ady Endre u. 5.
Új Kollégium (UK)
Cím: 9400 Sopron, Ady Endre u. 5.
Legújabb Kollégium (LUK, első épület)
Cím: 9400 Sopron, Baross út 4-6.
Vadonatúj Kollégium (VUK, második épület)
Cím: 9400 Sopron, Baross út 4-6.
Bezerédj Amália Kollégium (BAK)
Cím: 9400 Sopron, Ferenczy János u. 5.
KOLLÉGIUMI ÜGYINTÉZÉS (Bármely kollégium esetén):
Tel.: +36 99/518-215
E-mail: kollegium@uni-sopron.hu
Szent Pál Katolikus Szakkollégium
A Szent Pál Katolikus Szakkollégium 2008 szeptemberében nyitotta meg először a kapuit, Sopron történelmi belvárosában, teljesen felújított, igényes épületben. A kollégiumban 3 emeleten összesen 29 kétágyas szoba található, szobánként külön zuhanyzóval, internetelérhetőséggel. Minden emeleten van egy közös konyha, amely nem csak a főzésre ad lehetőséget, de sokszor a legjobb, éjszakába nyúló beszélgetések színtere is.
A kollégiumhoz tartozik egy kápolna, melynek ajtaja mindig nyitva áll, lehetőséget adva az elcsendesedésre. A kápolnában tartja az Egyetemi Lelkészség a szentmiséket és az esti Kompletóriumot. Az előadóterem a színhelye a kisebb közös eseményeknek, filmvetítéseknek, előadásoknak. A felszerelt sporthelység a kikapcsolódást és a testedzést szolgálja, ahogy a padlás íjász pályája is.
A Szent Pál Katolikus Szakkollégium vezetősége:
Kovács Gergő Vilmos egyetemi lelkész ( +36 30 424 7408)
Kaposi László kollégium igazgató ( +36 30 537 7753)
Szőnyeg Anna gazdasági igazgató ( +36 20 223 2208)
Egyetemi lelkészség:
H-9400 Sopron, Szent György u. 7.
E-mail: lelkeszseg@collegium-paulinum.hu
A Szent Pál Katolikus Szakkollégium elérhetősége:
H-9400 Sopron, Szent György u. 7. (hátul az udvarban)
Telefon: 06/30 537 7753
E-mail: info@collegium-paulinum.hu
Honlap: https://paulinum.hu
A következő okok miatt kezdhet a hallgató passzív jogviszonnyal:
- ha a hallgató a személyes beiratkozást követően szüneteltetni szeretné tanulmányait legfeljebb két félévig, és a Neptun tanulmányi rendszerben leadja a SOE_2_03 - Kérelem félév utólagos passziválására c. kérelmet
- ha a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség, vagy más ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni (és ezt hitelt érdemlően bizonyítani tudja),
- ha a hallgató a szakközépiskolában az érettségi vizsga letételét követően meg akarja szerezni a szakképzettséget, a szakképzettség megszerzéséig, de legfeljebb négy félévig,
- ha önkéntes tartalékos katonai szolgálatot teljesít
Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben intézményünk az aktuális felvételi eljárást követően első évfolyamon a továbbiakban nem tudja indítani a képzést, tanulmányait az adott szakon nem tudja megkezdeni.
Ha a hallgató a halasztást követően nem jelzi – a Hallgatói követelményrendszerben meghatározott módon - tanulmányai folytatásának szándékát, az intézmény jogosult hallgatói jogviszonyát egyoldalúan megszüntetni.
Diákigazolvány igénylésének menete (A 362/2011. (XII.30.) Korm. rendelet alapján)
- Az igényléshez szükség van egy NEK azonosító lapra (Nemzeti Egységes Kártyarendszer), mely bármely Kormányhivatalban/Kormányablakban beszerezhető. Az ehhez szükséges dokumentumok: fényképes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél), magyar lakcím esetén lakcímkártya;
- A NEK adatlap azonosító számának feltöltése a NEPTUN rendszerbe az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés/Új felvétel menüpont alatt
- NEK adatlap feltöltése a NEPTUN-rendszerbe az Információk/Dokumentumok/Dokumentum feltöltése fül alatt
A lakcím feltöltése a NEPTUN-ban megadott címekből választható ki, amelynek meg kell egyeznie a lakcímkártyán lévővel.
Az igénylés leadását követően, a kártya sikeres legyártásáról, az elkészült kártya átvételének módjáról és idejéről a hallgató üzenetben kap értesítést.
A Soproni Egyetem tanulmányi tájékoztatója
Benedek Elek Pedagógiai Kar tanulmányi tájékoztatója
Erdőmérnöki Kar tanulmányi tájékoztatója
Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar tanulmányi tájékoztatója
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar tanulmányi tájékoztatója
Mit lehet tudni a fogyatékkal élőkre vonatkozó speciális szabályokról, kedvezményekről, és ezek igénybevételi módjáról?
Tájékoztatás a fogyatékossággal élő, sajátos képzési igényű hallgatók számára
Tisztelt Hallgató!
- A felvételi eljárás során fogyatékossági állapota alapján többletpontban részesült?
- Vagy valamilyen fogyatékkal él?
- A képzése során sajátos igényei vannak és lesznek?
- Szeretné igénybe venni a különböző támogatási formákat?
A sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott és tanulmányaik során igénybe vehető támogatások kérelmezésének alapja a fogyatékosságot igazoló szakértői határozat. Amennyiben Ön rendelkezik ilyen dokumentummal - és szeretné igénybe venni a támogatásokat -, annak feltöltése szükséges a tanulmányi rendszerünkben (NEPTUN) található - fogyatékkal élők támogatási formáihoz kapcsolódó - kérvényekhez.
A Fogyatékossággal Élő Hallgatók Esélyegyenlőséget Biztosító Bizottsága (FÉHEBB) a beadott kérelem elbírálása után határozatot hoz. Ezen állásfoglalást a kari koordinátor is megkapja, aki ezen dokumentum alapján tudja felvenni Önnel a kapcsolatot, majd konkrét segítséget nyújtani tanulmányai során. Ön is keresheti a fogyatékkal élőket segítő SOE kari ügyintézőket – akár személyesen, akár e-mailben – a közvetlen támogatási formák mielőbbi megismerése érdekében, amely során a személyre szóló segítési formák részleteit egyeztethetik.
Keresse bizalommal a kari koordinátorát!
A Soproni Egyetem kari koordinátorainak elérhetősége:
Benedek Elek Pedagógiai Kar: Mendéné Lajtai Krisztina mesteroktató (FÉHEBB elnök)
9400 Sopron, Ferenczy J. u. 5.
lajtai.krisztina@uni-sopron.hu
(+36 99) 518-970
Erdőmérnöki Kar: Dr. Facskó Ferenc, dékáni hivatalvezető
9400 Sopron, Bajcsy-Zs. u. 4.
+36-99-518-258
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar: Varga Martina, tanulmányi előadó
9400 Sopron, Erzsébet u. 9.
+36-99-518-708
Simonyi Károly Műszaki Faanyagtudományi és Művészeti Kar: Szabó Csilla, dékáni hivatalvezető
9400 Sopron, Bajcsy Zs. u. 4.
+36 99-518-297
A fogyatékossággal élő hallgatók esélyegyenlőségével kapcsolatos bővebb információ az egyetemi honlap (Hallgatók – Esélyegyenlőség címszó) felületén, valamint a Soproni Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat Hallgatói Követelményrendszer V. fejezetében olvasható a linkre kattintva.
A Soproni Egyetem elkötelezte magát arra, hogy a hallgatók szakmai-tudományos oktatása mellett, személyes törődés útján kiemelt figyelemmel kísérje előrehaladásukat. Ezért az Egyetem a hallgatói problémák megoldására létrehozott egyetemi Cura Personalis Csoport kari munkacsoportjainak támogatásával lehetőséget biztosít a Hallgatói Támogató Szolgálat személyes felkeresésére.
A több éves szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársunk szeretettel várja a hallgatókat mentális, szociális, tanulmányokat érintő, vagy más egyéni problémáikkal.
A segítségnyújtás lehetősége minden héten, karonként az alábbi időpontokban és helyszíneken érhető el:
FMK hallgatói számára:
Hétfő: 16.00-20.00 – Soproni Egyetem GT épület fszt. 003 (Sopron, Bajcsy-Zs. u. 9.)
LKK hallgatói számára:
Kedd: 16.00-20.00 – Soproni Egyetem LKK Kar épülete fszt. 26. (Sopron, Erzsébet u. 9.)
BPK hallgatói számára:
Szerda: 16.00-20.00 – Soproni Egyetem BPK Kar épülete, fszt. 25. (Sopron, Ferenczy J. u. 5.)
EMK hallgatói számára:
Csütörtök: 16.00-20.00 – Soproni Egyetem GT épület fszt. 003 (Sopron, Bajcsy-Zs. u. 9.)
Stummerné Nagy Ágnes
Hallgatói Támogató Szolgálat koordinátor, szakmai vezető
+36-99-518-385
nagy.agnes@uni-sopron.hu
Az online beiratkozást a jogszabályok jelenleg nem teszik lehetővé. Minden hallgatónak személyesen kell beiratkoznia!
Ha ez változna, akkor értesíteni fogjuk hallgatóinkat Neptun üzenetben.